Διδακτική Κοινωνικών Επιστημών

Οι σύγχρονες παιδαγωγικές πρακτικές και οι σύγχρονες αντιλήψεις για τη διδασκαλία των κοινωνικών επιστημών αποτελούν τους βασικούς άξονες του μαθήματος αυτού. Ειδικότερα θα μας απασχολήσουν ζητήματα που αφορούν τα επίπεδα της διδασκαλίας και της μάθησης τόσο στο πλαίσιο της γενικής-τυπικής όσο και της «ειδικής» εκπαίδευσης με αναφορές σε εθνογραφικά δεδομένα από την ελληνική και τη διεθνή εμπειρία. Οι μακροαναλυτικές κατηγορίες «φύλο», «εθνικότητα», «κοινωνική τάξη» θα αναλυθούν κριτικά για την ανάδειξη μιας πολυφωνικής εμπειρίας της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Οι εκπαιδευτικές πρακτικές ικανοποιούν τις ανάγκες, τις επιθυμίες και τα ενδιαφέροντα των μαθητών/τριών –σπουδαστριών/τών και ποιος ο ρόλος των κοινωνικών επιστημών στα αναλυτικά προγράμματα σπουδών; Στη διανοητική αυτή προσπάθεια θα τεθούν μια σειρά ζητημάτων που απασχολούν την εκπαιδευτική εμπειρία(ες) όπως τι σημαίνουν οι όροι «μαθησιακές δυσκολίες», «δεξιότητες», «αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου και αξιολόγηση των μαθητών/τριών», «ενεργητική μάθηση», «παραβατικότητα», «ενδοσχολική βία» κ.λπ. Με ποιους ποικίλους τρόπους το νοηματικό περιεχόμενο των εννοιών αυτών συνδέεται με τις μεθόδους διδασκαλίας των κοινωνικών επιστημών προς μια συμπεριληπτική εκπαίδευση; Αυτά είναι μερικά από τα ερωτήματα που θα διαπραγματευτούμε στην προσπάθειά μας να συνδέσουμε τη σχεδίαση των μαθημάτων κοινωνικών επιστημών με τα χαρακτηριστικά του σύγχρονου σχολείου. Τέλος, θα αφιερωθούν μια σειρά μαθημάτων στη σχεδίαση μικροδιδασκαλιών σύμφωνα με τις αρχές της εκπαίδευσης ενηλίκων

 

Κωδικός Γραμματείας
510233
Κατηγορία
Ελεύθερης Επιλογής
Διδακτικές μονάδες
3
ERASMUS
Δεν διδάσκεται