Αναπηρία και Εκπαίδευση

Σκοπός του σεμιναρίου αυτού είναι η κριτική παρουσίαση των εκπαιδευτικών πολιτικών που εφαρμόζονται στον χώρο της αναπηρίας σε εθνικό και σε υπερεθνικό επίπεδο. Ειδικότερα θα μας απασχολήσουν τα εξής:

- Η ιστορία της ειδικής εκπαίδευσης στην Ελλάδα από την ίδρυση του πρώτου ειδικού σχολείου μέχρι σήμερα.

- Η διεθνής εμπειρία σε θέματα εκπαιδευτικής πολιτικής ανάπηρων ατόμων και ο διάλογος για τη φυσιογνωμία της ειδικής εκπαίδευσης.

-Το πέρασμα από την ενταξιακή στη συμπεριληπτική εκπαίδευση.

- Η κουλτούρα του ειδικού σχολείου και οι εκπαιδευτικές πρακτικές.

- Ζητήματα εννοιολογήσεων των όρων μαθητές με «μαθησιακές δυσκολίες-ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες» σε σχέση με τους  διάφορους τύπους εκπαιδευτικής πρακτικής (τάξεις ένταξης, παράλληλη στήριξη, συμπερίληψη στο γενικό σχολείο).

- Τα μεθοδολογικά, επιστημολογικά και ηθικά ζητήματα της έρευνας της αναπηρίας σε εκπαιδευτικό  περιβάλλον.

        Με την ολοκλήρωση του μαθήματος  οι φοιτητές/τριες θα είναι σε θέση:

- Να κατανοούν  την ανάπτυξη της εκπαιδευτικής πολιτικής για τα ανάπηρα άτομα.

- Να αξιολογούν κριτικά τα επιχειρήματα υπέρ και κατά της διαχωρισμένης  ειδικής εκπαίδευσης (εδικά σχολεία, κέντρα ημερήσιας φροντίδας).

- Να αντιλαμβάνονται  τις επιπτώσεις ενός εκπαιδευτικού συστήματος  χωρίς αποκλεισμούς τόσο για τα ανάπηρα άτομα  όσο και για την κοινωνία στο σύνολό της.

Κωδικός Γραμματείας
510475
Κατηγορία
Σεμινάριο
Διδακτικές μονάδες
3
ERASMUS
Δεν διδάσκεται