Σκοπός του σεμιναρίου αυτού είναι η κριτική παρουσίαση των εκπαιδευτικών πολιτικών που εφαρμόζονται στον χώρο της αναπηρίας σε εθνικό και σε υπερεθνικό επίπεδο. Ειδικότερα θα μας απασχολήσουν τα εξής:
- Η ιστορία της ειδικής εκπαίδευσης στην Ελλάδα από την ίδρυση του πρώτου ειδικού σχολείου μέχρι σήμερα.
- Η διεθνής εμπειρία σε θέματα εκπαιδευτικής πολιτικής ανάπηρων ατόμων και ο διάλογος για τη φυσιογνωμία της ειδικής εκπαίδευσης.
-Το πέρασμα από την ενταξιακή στη συμπεριληπτική εκπαίδευση.
- Η κουλτούρα του ειδικού σχολείου και οι εκπαιδευτικές πρακτικές.
- Ζητήματα εννοιολογήσεων των όρων μαθητές με «μαθησιακές δυσκολίες-ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες» σε σχέση με τους διάφορους τύπους εκπαιδευτικής πρακτικής (τάξεις ένταξης, παράλληλη στήριξη, συμπερίληψη στο γενικό σχολείο).
- Τα μεθοδολογικά, επιστημολογικά και ηθικά ζητήματα της έρευνας της αναπηρίας σε εκπαιδευτικό περιβάλλον.
Με την ολοκλήρωση του μαθήματος οι φοιτητές/τριες θα είναι σε θέση:
- Να κατανοούν την ανάπτυξη της εκπαιδευτικής πολιτικής για τα ανάπηρα άτομα.
- Να αξιολογούν κριτικά τα επιχειρήματα υπέρ και κατά της διαχωρισμένης ειδικής εκπαίδευσης (εδικά σχολεία, κέντρα ημερήσιας φροντίδας).
- Να αντιλαμβάνονται τις επιπτώσεις ενός εκπαιδευτικού συστήματος χωρίς αποκλεισμούς τόσο για τα ανάπηρα άτομα όσο και για την κοινωνία στο σύνολό της.